Thursday, December 6, 2012

Lunch with colleagues and of lamb and seafood pizza

Dari semalam lagi kitorang dah plan nak keluar makan time lunch hari ni. Memula nak pi Giant, tapi takut tak sempat, then last skali sepakat nak ke Madam Lim's Sunway Giza. Bunyi je bell punch card, bergegas ktrg semua keluar. Since Tika pon nak join so ktrg naik 2 kereta. Aku, Muni dan Abby terus je pi Giza. Hajar ngan Sherry pegi pickup Tika kat Cova Square sbb keta dia ayah dia pinjam.

Aku order Chicken Chop Set ngan air English Grey Passion Fruit. Yang lelain order set nasi paprik, sambal sotong, nasi goreng Thai, nasi goreng kampung, ala nasi ladna, sayur....meriah la katakan. Sambil tunggu order, aku ngan Abby masuk Grocer's Village. Aku nak cari some ingredients utk buat kek birthday Haqimie dan bahan2 biasa utk pizza. Abis jugak RM100. Mmmm....

Naik atas, makanan dah sampai, makan sama-sama kongsi2 lauk. Habis licin hahah. Masuk ofis pon lambat 10 minit kot. Tapi best sbb dapat spend time ngan colleagues, even though aku la paling kakak skali sbb Flora tak join tadi. Dia ada hal.

Esok kitorang plan nak wat potluck pulak. Sherry la bagi idea ni. Asalnya, masing2 nak bawak bekal je, since dari semalam dok makan luar. Alih2 Sherry kata dia nak bawa sambal tempoyak ikan bilis, so dia tanya sapa nak bawa nasi. Aku selalu bawa nasi jugak, tapi since skang mak ada kat umah, tak leh nak angkut periuk tu. So Muni volunteer. Hajar nak bawa ulam-ulaman. Flora nak bawa telur goreng, Abby bawak air dan last skali diorang request aku masakkan daging dendeng. Walaupun baru semalam aku masak daging dendeng, takpe la since diorang suka sangat makan daging tu, aku masak la sekali lagi esok pagi.

Balik tadi, terus singgah kedai beli daging btg pinang. En K memula nak beli pizza, pastu aku lak tanya, nak beli ke nak mama buat. Dia pon ubah fikiran, suruh aku buat. Sampai rumah, tgk2 mak lak dah masak bihun goreng pastu lauk daging semalam pon still ada lagi. Macam banyak je makanan takkan nak pizza jugak. Tanya En K, dia kata dia nak pizza. So ok la, aku pon sediakan doh. Sambil tu rebus daging utk perap buat daging dendeng esok.

Kali ni aku wat pizza half and half, half seafood half lagi spicy lamb sausage yg aku beli kat GV lunch tadi.

En K prefer seafood lagi. Haqimie prefer lamb. Alhamdulillah kenyang jugak.

No comments: