Thursday, December 6, 2012

[Emo] Tudung itu bukan milikku

Haha...alkisahnya, last week aku ada purchased sehelai tudung yang mmg aku suka sangat designnya, tudung instant syria kaler hitam. Aku beli kat sini, HLS. So, it was scheduled to arrive on Tuesday la kan. Tapi, yang aku dapat hari Selasa tu, hanya satu parcel Poslaju sahaja that is silicone cake mould yang aku beli kat 1001shoppe. So, takpe la, maybe esok kot...aku kata dalam hati. Tapi hari Rabu pon still x npk bayang. So, aku pon email la pada HLS, diorang bagi tracking no for me to check dalam Poslaju website. Aku check, tgk status delivered. Hmm...tapi takde pon kan. So aku check ngan Fanny, admin ktrg dia kata hari Selasa tu mmg satu parcel sahaja utk aku. Takpe, aku call Poslaju Centre. Diorang kata mmg parcel dah delivered dan disign oleh seseorang bernama seperti aku. Well, pelik ni. Normally kalau parcel smp kat ofis, either Cindy/Fanny akan received then diorang akan terus pass kat aku. So, mmg aku takde doubt ttg itu.

So aku pon kontek la HLS balik, diorang pon tolong aku call Poslaju Centre. Nak dijadikan cerita, bila aku minta receiving proof dari PL, diorang kata hanya pengirim yang boleh request. So aku mintak tlg HLS mintakkan. HLS mintak, diorang kata dalam masa 3 hari baru leh fax. Dan masalahnya adalah, PL kata, consignment tu disign oleh AKU tapi tak provide IC no, just provide NO HP aku which is aku rasa ridiculous coz bukan ke syarat menerima either IC No atau company stamp? Ni dah macam violation ni. HLS tu pon komplen la benda yang sama kat PL. Geramnya aku....maknanya benda ni dah sampai pada satu unknown party yang sukaria received barang aku, dan dgn senang2 posmen tu tak check kot, let go je barang aku tanpa check betul ke dah isi IC/company stamp. No HP tu sah2 la dia boleh copy terus dari parcel tu kan.... adoi la...tensen aku pikir....

Tapi.........................aku redha je la....mmg bukan rezeki aku kot tudung tu....ralat mmg ralat, tapi nak wat cemana kan......moga tudung tu bermanfaat la pada sesiapa yang pakai....uhuhuh...

No comments: