Sunday, November 25, 2012

Restoran Periok, Sungai Buloh

Tgh hari tadi, lepas balik dari pasar, ktrg singgah makan kat Restoran Periok kat area The Store, Sungai Buloh. Aku la bagi suggestion, sbb masa blogwalked hari tu, ternampak restoran ni jual asam pedas, nampak best.

En Koji order nasi beriani daging, mak order nasi beriani ayam berempah, aku order asam pedas ikan merah dan ulam-ulaman. Order jugak telur masin 1/2 biji.

Masa ulam sampai, aku pun cicah sambal belacan. Perghhh...pedas giler tapi sedap...Pastu asam pedas sampai, mmg sedap...meleleh air hidung menahan pedas asam pedas + sambal belacan, hahahah....

Mak pun kata nasi beriani sedap, tapi aku rasa nasi beriani JM sedap lagi kot, tapi aku suka la asam pedas dia...ikan pun fresh....tapi aku tak suka air Nescafe Periok dia, tatau dia bubuh apa, macam gula melaka pun ada, tak kena dengan tekak.

Menu:
1 pinggan nasi beriani daging
1 pinggan nasi beriani ayam berempah bhgn peha
2 pinggan nasi putih
1 pinggan ulam + sambal belacan (kacang botor, kacang panjang, salad, timun)
1 pinggan asam pedas ikan merah bhgn ekor
1 gelas Nescafe Periok
2 gelas teh o ais
1 gelas kopi ais
1/2 biji telur masin

Total: RM57.90

Aku rasa ok kot harga tu dgn portion yg dia bagi...

No comments: