Sunday, November 4, 2012

Cerita Raya Haji (Part II)

Dapat tido berapa jam je, jadi la, plannya, lepas je tgk korban (kiddos la), ktrg terus nak gerak ke Kuala Terengganu. Kak Anie masak bihun sup, rendang ayam, rendang daging hitam, instant ketupat, lemang. Sementara diorang pegi sembahyang raya, aku pun buat la Nasi Ketumbar tu. Pastu tapau sikit utk bekal perjalanan, kot la kedai tak buka.

Dalam pukul 10 am, kitorang terus bertolak, dengan baju kurung baju Melayunya. Tengok langit gelap je, sampai area Batu Buruk dalam pukul 2 pm macam tu. Aku ajak En Koji check in kat Primula, tapi dia tak nak sbb dah 2 kali stay kat sana, so kali ni dia nak cari lain pulak. Check in Sri Indah Resort, ok jugak la resort ni, dari luar nampak x best, tapi actually dia ok la. Haqimie suruh aku order room service, dia nak chicken chop. So sambil diorang mandi pool, aku pon call guna hp, sbb in room takde phone. Sekali dia kata, kalau nak chicken chop kena tunggu 1 jam sbb ayam beku. Haha, cancel la. So kitorang makan je la bekal tadi tu.

Malam tu, ingat nak cari makan kat mana-mana, ada la kedai kat tepi resort tu, tapi dekat sangat, nak la jenjalan kan. So ke area Batu Buruk, pusing2 takde kedai, stop kat gerai2 jual seafood salut tepung, aku beli 1 ekor sotong, 1 cucuk nugget, keropok lekor 2 ringgit. Sotong tu harga dia RM8. Serious sedap, sotong dia lembut je.

Last sekali, ktrg decide makan A&W je. Haha boring giler. On the way balik, En Koji tapau air kat restoran sebelah, sedap...tapi En Koji kata, tak leh makan kat situ sbb penuh orang hisap shisha pastu udara berasap, boleh lemas la dia kata.

No comments: