Thursday, March 30, 2017

VMD Family Day ~ Day 3

Assalammualaikum,

Day 3 ~ 26.3.2017 (Sunday)

Hari last di sini. Pagi2 macam biasa dah bangun dan mandi. Qimie pergi memancing dengan Zairi. Pukul 8 am join Ley Sean breakfast di cafe. Hari ni ada kuey teow goreng, nasi goreng, nasi impit/bihun soto ayam, kuih karipap, kuih ketayap, buah tembikai, kopi/teh. Kenyang dan sedap, alhamdulillah.

Lepas makan, saya, Ley Sean dan En K ke jeti tengok nelayan baru sampai dari laut bawa naik ikan ke pasar. Rambang mata nak pilih ikan apa. En K tunggu ikan merah katanya. Saya dah aim ikan senangin sedang2 besar tu.

Macam2 jenis ikan, yang tak pernah tengok pon banyak. Pastu ada ikan yu warna merah2 sikit, saya tgk ada makcik ni beli, saya tak penah pulak makan ikan tu, scary pon ya, besar sangat.

Ada tokey2 restoran, pakcik makcik dengan customer resort yang lain dok berebut ketam, diorang booking dulu la apa la, hahah. Tak jadi En K nak beli ketam, tengok diorang bergaduh camtu. Lagipon tak sempat pon nak ambik, sebab sampai je, terus nelayan tu timbang dan packing, dah ada orang punya la tu. Tak lama pastu, Zairi and fam, Mike dan Siti pon datang. Masing2 memborong ikan.

En K dan saya beli:
2 ekor ikan merah
2 ekor senangin
1 kg udang = RM25/kilo (murah kot, minggu lepas beli kat pasar borong saiz sama je, RM36/kilo)
1/2 ekor ikan pari
1 ekor ikan bintik2 tak tau nama, En K kata ramai beli so dia nak try
1 ekor ikan mayong sedang

Semua ni RM110... pada saya murah la... berbanding harga kat KL tu ha... Lepas check out semua gerak ke restoran semalam. Hari ni saya pilih ikan merah masak asam pedas, ulam + sambal belacan.

Dah settle makan dan sembang2, say goodbye. Saya dan fam gerak sendiri, yang lain2 ada yang ikut Mr Ko ada yang sendiri. Tapi time balik tu ada la sesat barat juga, at last sampai Kota Damansara dalam pukul 8.30 pm. Terus je dinner di Fazlina Maju. Memang la ada ikan fresh tapi masalahnya tak basuh semua lagi, pukul berapa nak siap basuh, siap masak dan makan pulak kan.

Sampai rumah pon dah penat giler, sumbat je ikan2 tu semua dalam besen pastu sumbat dalam fridge. Esok je la basuh dan simpan elok2. Mandi dan terus zzzzzz....

No comments: