Wednesday, March 29, 2017

VMD Family Day ~ Day 2

Day 2 ~ 25.3.2017 (Saturday)

Awal pagi dah bangun dan siap mandi. Saya la, yang lain tak. En K dan Qimie join Zairi fishing. Dalam pukul 8 am, Ley Sean dah panggil semua orang turun breakfast. Ada nasi lemak, kuey teow goreng, kuih-muih... sedap masakannya. Dah settle breakfast, saya dan En K pergi ke pasar kat jeti betul2 berdepan dengan resort. Best betul tengok ikan macam-macam jenis, ada yang tak pernah nampak pun. Ramai jugak orang tempatan yang datang, peraih dan tokey-tokey restoran datang, berebut ikan dan seafood. So, saya dan En K decide esok sebelum check-out nak beli ikan, tapi En K lupa bawak ice box Coleman dia, saya paksa dia gi beli ice box polisterene time nak keluar nanti. En K beli ikan belanak RM5 nak buat umpan katanya.

Pastu, balik ke resort, saya decide pegi join the wives kat area pool. So baru la officially berkenalan dengan Siti (wife Jamal), Jijie (wife Zarin), Shaz (wife Zairi), wife Mike tak tau nama, ada la tegur sikit2 tapi dia nampaknya lebih suka lepak dgn husb and anak2 dia je, mungkin dia segan kot, oh ye she and Mike are Chindians ... Siti boleh tahan kelakar juga orangnya, ada je benda dia sembang... Jijie pon banyak sembang. I guess me and Shaz je banyak jadi tukang dengar, hihi dan ketawa...

Lama juga lepak tepi pantai tu, seriously panas terik, masuk bilik dalam pukul 10.45 am, I thought I got two shades darker kot, huhu.... Mandi lagi sekali, panas .... Oh ya, Ley Sean dah pesan pukul 12 pm, berkumpul kat cafe kita nak cari lunch kat luar dan seterusnya round Mersing.

Dah pukul 12 pm, almost semua pon dah ready so kami gerak keluar dari kawasan resort, corner kiri dan teruskan depan sikit, ada satu restoran tepi bendang. So decide nak makan kat situ. Lauk2 kampung yang nampak sedap. Saya ambil ulam pucuk gajus, ulam daun selom, sambal belacan dan ikan keli sambal hijau. Memang sedap. Oh ya total people untuk trip ni 19 dewasa, 13 kanak-kanak.... dan masa Ley Sean nak bayar saya dengar total 32 orang makan ni hanyalah RM135! Wow biar betul murah giler dah la sedap.... Dinner kat cafe semalam RM300++...

So we all decide jalan sendiri2. Saya dan fam terus ke Mersing ikut jalan pantai. Ada carnival, wedding dan lalu tempat pusat jualan keropok lekor. Rasa macam kat Terengganu pulak. Ingat esok sebelum balik, nak singgah beli keropok lekor. Carnival tu nampak menarik, tapi mengenangkan cuaca yang sangat sangat panas, tak jadi la nak singgah. Pergi pekan Mersing, beli ice cream. Saya bukan la penggemar ice cream, tapi cuaca macam ni rasa nak basah tekak dengan benda sejuk. Jumpa ice box polisterin harga RM7.50 yang kecik. Ok la tu.... pastu En K kata balik resort dulu la, sat gi keluar balik sebab panas sangat... ok... sampai resort we all tido... dlm bilik sejuk ok la kan. Saya tak larat nak join the wives kat pool tu ha...panas takut sat gi migrain datang pulak.

Malam ni ada BBQ. Ley Sean dah order dengan cafe untuk 25 orang makan. Diorang buat BBQ ni betul2 depan our room. So, saya pon kemas la sikit2, sure bilik ni jadi tontonan sat gi. So lepas mandi semua, saya pon join Mr Ko, Ley Sean dan Stefan at BBQ tu. Saya tolong buat sandwich tuna sempo je. Yang lain-lain dah start datang terus bakar-bakar.

Menu yang ada:
Nasi goreng Cina
Bihun goreng Singapore
Keropok lekor
Fries
Fruits
Kopi/Teh/Orange cordial
Milo pudding
Mixed salad
Sandwich tuna
Kerepek
Chocolates
5 types of sauces
Prawns
Squids
Hot dogs
Ikan pari
Ayam
Ikan cencaru


Yang saya makan adalah 1 senduk nasi goreng, 1 senduk bihun, 1 1/2 ketul ayam, 1 ekor udang, 1 ekor sotong, ikan pari sikit...pastu saya dah kekenyangan... tak larat walaupun teringin nak makan lagi... BBQ kot kan... so saya ingat relax sat pastu nak makan lagi... tapinya tak pon sampai ke sudah...

Join lepak dgn the wives sampai dekat pukul 11 pm. Baru la saya tau, diorang semuanya housewives, the recent ones is Shaz, baru je quit three months ago. Saya sorang je la yang masih bekerja. Pastu the wives masing2 gerak ke bilik, ye la diorang semua ada anak kecik, saya je takde... tapi takpe jugak saya pon rasa nak tido dah ni... yang bujang2/laki2 orang semua still lepak sampai pkl 2 pagi. Saya dah lama hanyut haha

No comments: