Monday, June 6, 2011

Ke Setiawan

Plan asal nak balik kampung Taiping sama. So, hari Jumaat En Koji dah start cuti. So, pukul 4 pagi dah bangun, mandi-mandi semua, then dalam pukul 5 pagi bertolak. Sampai Sekinchan (ktrg balik ikut jalan lama), breakfast kat kedai mamak. Then teruskan perjalanan, time ni Rayyan start muntah sampai la ke Setiawan, rumah Yong. Badan dia dah lembik dah, tatau kenapa. Maybe tak tahan sejuk air-con keta kot. Dah smp umah Yong pun still muntah, so dalam tgh hari tu, bawa ke klinik kanak-kanak. Dr suruh tukar susu dari soya-based (Enfalac A+ Prosobee) ke original Langkah 1 (Enfalac A+ tin kuning). Tapi dia bagi jugak ubat colic, and in the meantime dia suruh bf je dulu, bila tgk baby macam x puas, baru start on formula. Dr kata nothing serious, it was just his reactions to different kind of milk and maybe jugak sbb travelling. Sebelum jumpa dr tu aku cakap pada En Koji better aku stay umah Yong, just in case apa-apa senang Abg Nazir ada. Tapi since dr kata ok, so balik ke plan asal, pegi Taiping.

Tapi masalahnya aku dah takde hati sbb satu baby x brp nak sihat, mlm tu pulak, En Koji kata tak jadi tidur kat umah mak Taiping, dia ngan member2 dia terus bertolak ke Kedah duduk kat homestay yang Joe dah sewa. So tinggal aku anak-beranak kat sana, kalau apa2 hal, macam mana lak kan.

Kebetulan pulak, balik dr klinik tu Rayyan still muntah, cirit-birit. Yong ngan mak suruh aku stay kat situ je, x yah ikut En Koji, lagipon dia takde malam tu, so aku cakap kat Encik Koji, dia pun agree la. Nyah lak call kata dia kat Teluk Batik, nanti dah abis mandi manda, dia datang umah Yong. So tunggu la diorang. Rupa-rupanya Acu ngan Baiti pon ada. Dalam pukul 5 ptg En Koji bertolak ke Taiping.

Malam tu Rayyan meragam, kembung perut bagai. Yong tlg urut2 dengan minyak afiat baru dia okay sikit.

Pagi esoknya pulak, dalam pukul 7 pg, En Koji call kata dia baru sampai Alor Star, aku pelik kata tido homestay. Rupa2nya tak jadi sbb ada member dia sampai lambat, so pukul 5 pagi diorang bertolak. Terus ke rumah pengantin, Joe. Kalau ikutkan aku mmg nak ikut, sebab Joe ni match-maker ktrg tapi apa kan daya, dalam pantang, takkan nak gi kenduri kot. Last2, 5 org member dia pon semua pegi single, sorang tak bawak wife.

Rayyan still ada cirit-birit tapi bila minum formula, macam dah okey sikit. So lega la. En Koji tak jadi dtg sbb dia penat so esoknya baru dia datang.

Ahad. En Koji smp dalam pukul 11 pagi. Tunggu Yong masak, dia masak masak lemak ketam ngan ikan gelama goreng asam jawa utk aku. Lepas makan2 semua, terus bertolak ke SB. Hujan pulak. Sampai umah dalam pukul 7 pm.

No comments: