Sunday, October 30, 2011

Ahad

Boringnya hari ni, En Koji pegi fishing ngan kawan dia. So just tinggal me with the kiddos and mak. Semalam pun cuti, boring gak sbb En Koji keje pulak after almost 1 week dia amik AL. But, Rayyan pun x berapa nak sihat lagi, batuk dan selsema, kengkadang demam kengkadang ok.

Semalam, malas nak wat bekfes, so mak masak bihun goreng. Tgh hari baru aku masuk dapur, buat daging masak rendang karipullay, gabungan rendang daging dan daun kari, hahaha...kreatif terlebih, tapi hasilnya sedap aje kat aku pun. Malam lepas En Koji balik keje, dia ajak keluar nak beli barang dapur. Padahal semalam aku dah dilanda simptom nak demam, jangkit dari Rayyan la ni, kepala berat sebab selsema. Telan Panadol 2 biji then pegi jugak sbb dia kan nak pegi fishing pagi ni.

Memula kata nak ke NSK, tapi last2 ke Tesco Kepong pulak. Since aku still kenyang makan nasi kat umah, time En Koji ajak makan kat Madam Lim's aku order kuey tiow sup aje, sesuai dengan aku yang x berapa nak sihat ni. En Koji cam besa order Tomyam Seafood, makan bertiga ngan Haqimie dan Qayyum. Rayyan tumpang tgk aje, hehe.

Pagi ni pulak, mak nak buat nasi lemak, aku kata tak payah la, kang kenyang tanak makan lunch pulak. So buat roti telur aje, requested by Haqimie. Tengah hari, aku masak nasi beriani, ayam goreng kunyit, ikan cencaru sumbat, sambal belacan tomato. Ha, mmg tak ngam langsung combination, okey la tu.

Petang lak, since semalam ada beli brg2 kek sikit, so buat la choc moist cake. Juga requested by Haqimie.

Malam ni macam malas nak masak. Ingat nak mintak En Koji belikan KFC ke apa, tapi kalau dia x rajin cemana?

No comments: