Wednesday, September 24, 2008

Shopping Hunt Part 2

Kejadian (eh eh cam ayat mya pulak, pinjam ek) berlaku time lunch hour semalam. Behind my office, ada kilang kerepek + biskut, every year when Raya is around the corner, mmg la kilang ni jadi tumpuan warga KD gitu.... sumer borong tak hingat punya, kerepek sahaja aku tgk sampai RM100++. Tapi aku takde la, wat per pulak aku nak beli kerepek banyak-banyak sgt.

So, aku, Awein dan Nisa pon menjoinkan diri membeli-belah kerepek. This year, aku tgk sumer biskut2 dia tempting dan cantik sangat. Harus la rembat sebekas dua kan since tahun ni amat la malas nak buat kuih. Kalau tahun lepas aku buat jugak biskut arab (sampai kembang kempis idung dipuji mak mentua dan makcik2 sekalian akan kesedapannya - ehehhehe perasan), tapi tahun ni rasanya takde la... dah hero kedua dah arrived, tahun lepas dia still baby.... tido je... so boleh la nak buat kuih, tahun ni dia dah jadi 'explorer' so tak boleh la nak buat kuih dah.

Ni la hasilnya.

Photobucket
Maruku keras (tatau nama)

Photobucket
Kerepek ubi purple

Photobucket
Keropok roda

Photobucket
Snow almond cookies - sedap okeh, dah tinggal separuh, nak beli lagi

Photobucket
Almond chocolate cookies - biskut ni menyedihkan sikit. Kat sana rupa lawa giler, beli, hari dah tengah hari panas terik gitu, aku lak 'cuti' puasa, so makan dalam keta Awien.... sekali mencair okeh, sbb most of it made from chocolate - strawberry, white and dark choc - dalam ada sikit je biskut atas almond.... hua hua hua, rasa nak nangis, biskutku mencair.... huduh terus...

Tapi sedap!!!


Conclusionnya, tak dan la aku nak bawak biskut cokolat tu balik kampung, harus cair half-way perjalanan. Kena tinggalkan kat sini, hidang pada tetamu yang datang - ada ke?

All costs me RM62.80. Biskut2 tu sebekas RM16.50 - macam mahal pulak rasanya macam tak sampai 50 pcs... tapi rasanya marvellous so aku pejam mata saja la.

Awien ngan Nisa memborong sampai RM80++ :)

No comments: