Tuesday, September 16, 2008

Menu Buka Puasa Hari Sabtu (13/9/08)

Photobucket
Ketam Masak Lemak Cili Padi

Balik ofis that afternoon, singgah kat kedai mini market area Seksyen 7 tu. Tag Haqimie along dan dia nampak crabbys, harus la nak pulak. Dia kan suka masak lemak ketam. Tak beli banyak pon, cukup untuk sekali makan, 1 besar 1 kecik. Aku tak suka sgt makan crabs sbb leceh. Pastu beli sotong, tulang (teringin nak makan sup tulang, kali ni nak try macam kat kedai tomyam, jadi ke tidak).

Balik, lepak la kejap, penat. Dah petang sikit, confuse. Sebenarnya nak masak apa ni? Sup Tulang ke Ketam Cili Api? Tak boleh masak dua-dua, nanti membazir. Sebab Papa dan Qimie tak reti makan lauk berjenis-jenis sekali hadap. Kalau family aku dulu, time aku kecik2 mmg meriah meja makan, sbb mak aku masak ikut fave masing-masing. Tapi bila dah kawen tak leh nak praktik cenggini, sbb mmg dah byk kali try, konfem buang sbb takde org nak perabihkan. Knowing Papa, if he didn't use to eat some of the dishes, he won't even give a try. That's why la my cooking skills semakin lama semakin merudum. Abih tu, asik masak yang Papa suka ajer. Kalau teringin sangat baru la aku masak apa yang aku nak makan, tapi dalam kuantiti yang sikit je la, tapi tak bes kan takde org nak syer?

Menjawab soklan di atas, akhirnya setelah Haqimie datang menjenguk kat kitchen,

"Mama, abang nak ketam."

Erk, kena masak ketam la cenggini. So sup tulang tomorrow aje la.

Photobucket
Ikan Goreng Berlada

Photobucket
Drummet Ayamas goreng

Takde sayur kan, dah tak larat dowh!

No comments: