Thursday, September 25, 2008

Buka puasa kat umah Mak Ndak

Originally, ni bukan my own Mak Ndak. This is hubby's side. Nasib baik jugak umah dia dekat ngan ofis dan nursery. Kira kalau ada kesusahan tu, insya Allah takde masalah nak mintak tolong. Nak kata rapat sangat pon tidak juga, so-so aje la..

Sampai je bawah blok, aku dengar Shiela (anak bongsu Mak Ndak) jerit nama Qimie. Alhamdulillah, diorang ada kat umah, risau jugak takde kang, aku buka posa kat bawah blok diorang le jawabnya. Oh, Pak Ndak pon ada jugak.

Dah cerita ceriti bagai, lepak kejap, penah weih, kendong si Qayyum, ngan menda-menda aku tapau, beg diorang, beg aku, itu pon paper bag aku tinggal kat ofis. Mak Ndak tengah masak berbuka, since kitorang ada, lagik macam-macam yang dia dok goreng tambah bagai. Mak Ndak ni mmg cenggini, suka menjamu orang makan kalau pegi umah dia. Kalau kitorang bertandang, musti masak-masak, bukan simple kuih cucur ke hapa tau, siap masak nasi nak makan tgh hari ke mkn malam ke... gitu la dia...
banyak juga la makanan semalam, ngan yang aku tapau, ngan mak ndak masak bagai....

Pukul 7 pm, Papa sampai, panggil aku dari bawah blok ajak balik. Ala... dah alang-alang nak dekat bukak posa lagi pon aku dah tapau, aku ajak dia naik je la. Lagipon diorang dah siap hidang dah pon. Dan aku pon lapar, walaupon tak posa... Aku tak posa pon bukannya aku makan, just minum nescafe je.

Agaknya semalam ada birthday celebration kat nursery kot. Ini la yang si Abang dapat selain other goodies dalam paper bag.

Photobucket

Ni la lauk-lauk berbuka semalam kat umah Mak Ndak. Ada lagi belum hidang.

Photobucket

Photobucket
Ada kari ikan, sambal sotong kembang, ikan terubuk goreng, sambal belacan, sayur kobis dan carrot, ikan masin, ayam goreng, nasi ayam, kuih tako, samosa, cucur udang, donut, karipap, air soya, air oren, air kopi, air teh o

Alhamdulillah, walaupun kepenatan tapi rezeki melimpah.

Oh, sempat jugak kitorang bergossip pasal the problematic couple. Mak Ndak pon kata, disebabkan dia sorang, kita adik beradik pulak yang bergaduh.

No comments: