Thursday, April 20, 2017

Bekal 3.4.2017

Assalammualaikum,

Sekarang konon-kononnya sedang try nak eat clean. So dah few days start consume brown rice. DUlu pernah juga try, tapi macam tak boleh masuk. Tapi kali ni try, ok pulak. Saya guna brand Somaly, beli packet kecik dulu, nak tgk ok ke tidak. Alhamdulillah, taste wise ok je, even other family members pon ok je boleh terima.

So untuk bekal hari ni, saya masak 1 cup brown rice + 2 cups water (ikut arahan kat peket). Tapi utk lunch, saya just ambil 1/2 portion, lagi 1/2 simpan dalam fridge utk mlm nanti/esok ke.

As for lauk, saya grill ikan dan topped dengan sambal cili padi kesukaan saya.

Salad pulak, saya beli pre-washed packet, ada 12 types of salad kat dalam. Harga dalam RM8.90 macam tu la, beli di Aeon. Pastu saya tambah cherry tomatoes dan kacang kuda dalam tin brand Yeos. Susah nak jumpa ni, setakat ni baru 2 kali jumpa. Satu di Econsave Damansara Damai dan satu lagi di Jaya Grocers di Mid Valley. Tempat lain saya try cari memang tak ada.

Alhamdulillah kenyang je makan simple macam ni pun. As a fact, brown rice memang akan buat kita rasa full untuk tempoh yang lama juga la.




No comments: