Wednesday, September 16, 2009

Bunga api


Why bunga api these days macam cikai aje ek? Dulu-dulu rasanya ada la 1 min kot each bunga api tu tapi nowadays macam baru few seconds je dah abis. Tak sempat nak menghayati percikan dia...hehheh... Pastuh mahal lak tuh. Bunga api belang-belang satu kotak pastu bunga api kaler 1 ikat dah RM14!

Footnote: Gambar terpaksa diblurkan berikutan ketidakcukupan pakaian adalah tidak bagus untuk mata di bulan Ramadhan.

Pavillion


Hari Raya decor at Pavillion.

Tuesday, September 15, 2009

TGIF

Yesterday, after work, we went straight to OU. Thought of iftar at Johnny's. Unfortunately, sampai je sana, tgk2 dah full house dengan reservations. Duh.... tensen tol. En Koji cari San Francisco Steak House, malangnya kat OU tak ada. Since dah dekat masa berbuka, we headed to TGIF. Tak penah try lagi TGIF ni, tatau la... takde la rasa teringin ke apa, but then semalam just gamble aje.





En Koji dah ternampak fave dia, Lamb Rack ke Ribs ntah... so he ordered that. I ordered 2 course meal, I chose Fried Mac and Cheese and Cajun Pasta with Chicken and Shrimp. Since we ordered 2 main meals, the kiddos got their meals for free which I chose Nachos with Salsa Dip and Kid's Burger with Fries for them.

Well, fried mac n cheese 6 ketul besar, for sure la tak abis. Cajun pasta lak, time panas rasa cam okey, tapi bila dah sejuk sikit erk... tak lalu masuk dah. or maybe by that time i'm already full with mac and cheese plus nachos.

I just tasted a slice or two je the lamb rack. Quite salty. Anyway, the mac and cheese pulak rasa tawar.


Lately, dah makin malas nak masak for iftar, asik la makan kat luar. Same goes with sahur, malas tol nak masak, just minum nescafe susu je.

Anyway, last Sunday, went out to Bangsar. En Koji ajak berbuka kari kepala ikan kat gerai fave dia but I never tasted it yet.So pergi la sana, skali tutup daaa.... Aku ajak pegi Johnny's... tapi Haqimie dah bising lapar lapar. So stopped by restoran mamak. Dia nak makan roti canai. En Koji pulak pegi makan nasi beriani dengan daging masak hitam which I tumpang sikit. Lapar dowh.... time tu dah past time berbuka dah....

Terus rasa malas nak pegi Johnny's. We all went to Port Klang, saja je. Makan pulak yong tau fu. Dah kenyang, jalan-jalan balik.

On the way balik pulak, singgah kat Triple 2. En Koji had nasi lemak and me had half-boiled eggs. The kiddos bising-bising nakkan bunga api. So beli aje la.

Manhattan Fish Market (MFM)



Last Saturday, we went to KLCC for iftar. Tatau nak berbuka kat mana, sumer pon cam full house since time kitorang sampai pon dah nak dekat berbuka. Ajak En Koji ke MFM since tak pernah try lagi. Sekali, full house, only available after 8.30 pm. Memula aku dah ajak pergi je tempat lain, tapi En Koji dok berlegar-legar lagi depan MFM. Sib baik ada yang makan cepat so kitorang dapat la masuk.


We ordered the Buka Puasa Set. Ada Seafood Platter ke namanya. Dia tulis kat situ to be shared by 2 persons tapi aku tengok portion dia, 4 orang pon boleh makan. Setakat aku, En Koji ngan 2 kiddos for sure x abis. The set comes with bottomless iced lemon tea and brownies with ice cream. Ada gambar tapi tak upload lagi. Later la gambar tuh.

It was a hearty meal. Mmg x boleh nak abiskan. So tapau bawak balik, sayang kan.... membazir je. The garlic rice was nice. I guess yang buat kenyang sangat tu maybe because the seafood all coated with flour... tu yang kenyang sangat tu....

Footnote: Kualiti gambar tidak memuaskan sebab guna henpon camera, bateri digicam dah kong...